Khamis, 18 Mac 2010

PEMIMPIN BERSAMA RAKYAT

UKL telah menerima e-mail dari seorang sahabat untuk tatapan para pembaca. Artikel ini disiar tanpa sebarang perubahan atau edit. Terima kasih.
Hari ini ketua umno pdg serai telah mengadakan lawatan ke kampung sungai kob ,bukit karangan ,kampung pdg meha dan taman serai wangi dalam rangka program " PEMIMPIN BERTEMU RAKYAT " . Pelbagai permasalahan yg diluahkan oleh rakyat di kampung - kampung . Sepatutnya masalah tersebut diselesaikan oleh kerajaan yg memerintah negeri Kedah sekarang , sesuai dgn janji mereka dalam manifesto pilihan raya yg lalu . Warga emas mengadu masalah tiada sumber kewangan untuk mengubati penyakit mereka , ibu tunggal mengadu kekurangan wang untuk membesar dan menyekolahkan anak-anak mereka . Dan bermacam-macam keperitan hidup rakyat marhaen yang diadukan kepada Encik Abdul Rahman bin Mahmud , ketua UMNO bhg pdg serai .
Turut serta , dlm program tersebut ialah pegawai kebajikan masyarakat dan pegawai KEDA zon Kulim . Kerjasama yg diberikan oleh agensi-agensi yang penting ini Alhamdulilah , dapat membantu Encik Abdul Rahman menyelesaikan masalah dan aduan rakyat tersebut .
Dalam kunjungan pagi tadi , hati saya tersentuh melihat seorang ibu tunggal berumur 83 tahun yg tidak dapat melihat memelihara empat org anaknya , yang berumur 45 tahun hingga 60 tahun,yang menghadapi masalah mental.Keepat-empat orang anak tersebut walaupun sudah lanjut usia ,tetapi belum berkahwin dan tidak mempunyai pekerjaan . Makan dan minum mereka dibiayai oleh seorang anak yang mengambil upah memotong buah kelapa sawit dengan pendapatan hanya RM200 sebulan.
DI MANAKAH KERAJAAN KEBAJIKAN KEDAH ? DI MANAKAH KEDAH SEJAHTERA ? DI MANAKAH MKK ?
Ibu tunggal tadi masih bernasib baik kerana pengerusi JKKP Kg Sungai Kob melaporkan perkara tersebut kepada UMNO BHG PDG SERAI .
Alhamdulillah , saya rasa masalah mereka akan ditangani oleh JABATAN KEBAJIKAN MASYARAKAT .
KEMBALIKAN TAMPUK PEMERINTAHAN NEGERI KEDAH KEPADA BARISAN NASIONAL KERANA BN MENANG , KEDAH SENANG .