Khamis, 1 Disember 2011

Mufti Kedah Belasah MB Azizan

1- Hari ini di Berita Harian (Rabu 30 November) memetik, Mufti Kedah, Datuk Sheikh Muhammad Baderuddin Ahmad, membidas kaw-kaw pentadbiran Datuk Azizan kerana membiarkan pusat hiburan tumbuh macam cendawan tanpa kawalan di Bandar Alor Setar.

“Fenomena ini tidak seharusnya berlaku, di negeri ini mempunyai pegangan Islam yang kuat dan pasti ia meninggalkan kesan tak baik, khususnya kepada masyarakat Islam jika dibiarkan tanpa pemantauan”

“Justeru, saya harap perkara ini dipandang serius pihak berkaitan kerana kita tidak mahu usaha menggalakkan rakyat mendalami penghayatan Islam menerusi penghayatan dan amalan, pada masa sama ada pihak cuba menggagalkan usaha berkenaan,”
– Mufti Kedah di petik Berita Harian

Teguran Mufti itu cukup serious dan memalukan Azizan kerana selama ini PAS mempamirkan imej mereka lebih baik dari Umno dari segi mengawal tempat-tempat haram sebegini. Kononnya mereka lah yang terbaik dan memahami Islam dan mahir mentadbir cara Islam berbanding dengan Umno.


Ia membuktikan juga bahawa MB Azizan cukup lemah didalam hal-hal penguatkuasaan untuk membendung perkara sebegini sepanjang 3 tahun mentadbir.


2- Jika kita tanyakan Datuk Azizan memang dia akan katakan, ‘saya tak tau pa-pa’.

Malahan orang kuat PAS sendiri, Pengerusi Jawatankuasa Agama, Pelajaran dan Koperasi Negeri, Datuk Mohamed Taulan Mat Rasul mengesahkan bahawa pusat-pusat hiburan itu memangnya haram dan mengakui mereka tidak pernah memberi sebarang lesen-lesen baru.

Jika tidak pernah memberi lesen baru, bermakna yang dok tumbuh merata-rata adalah haram. Datuk Taulan sudah tersilap cakap. Taulan nak muhong tak kena gaya !

Kedah dan Kelantan sama gagah dan sama kuat dengan pusat-pusat pelacuran dan hiburan.

Pernah perkara ini di dedah besar-besaran oleh sahabat blogger sekampung AloqSetaq pada tarikh-tarikh berikut:



SUMBER

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

b