Ahad, 18 September 2011

HINDRAF PULA TUNTUT KERUSI PADANG SERAI

Mereka sudah mula berebut kerusi nampaknya, Pertubuhan Hindraf yang telah di halalkan dengan nama Human Right Party (HRP) melalui P Uthayakumar telah meminta dari Pakatan 7 kerusi Parlimen dan 16 kerusi Dewan Undangan Negari dalam PRU 13 nanti. Jika Pakatan tidak mengindahkan tuntutan ini mereka seramai lebih kurang 10,000 orang akan berdemo di hadapan ibupejabat PKR.





Kerusi Parlimen yang di idamkan HRP ialah Padang Serai (Kedah), Batu Kawan (Penang), Ipoh Barat (Perak), Kota Raja (Selangor), Teluk Kemang (Negri Sembilan), Cameron Highlands (Pahang) and Tebrau (Johor).




Manakala 16 kerusi DUN pula ialah Bukit Selambau dan Lunas (Kedah), Prai dan Bagan Dalam (Penang), Buntong dan Hutan Melintang (Perak), Port Dickson dan Jeram Padang (Negeri Sembilan), Tanah Rata dan Ketari (Pahang), Puteri Wangsa dan Tiram (Johor) dan Sri Andalas, Ijok, Seri Setia dan Bukit Melawati (Selangor).


http://melayupasirgudang.blogspot.com/2011/09/hindraf-tuntut-7-kerusi-dan-16-kerusi.html

6 ulasan:

  1. Ini kira sudah OK....dan inilah perubahan ataupun tranformasi politik namanya yang di tuntut oleh ahli UMNO yang di pimpin oleh ABD RAHMAN MAHMUD mantan Ketua UMNO Bhg Pdg Serai satu ketika dahulu sehingga UMNO Bhg Pdg Serai bercempera hinga ke la ni.....puas hati Melayu UMNO....

    BalasPadam
  2. Yang lalu biar la berlalu.. yang penting kukuhkan ukhwah untuk bekerja kuat demi politik orang Melayu.. Jangan ambil kesempatan , kena sanggup berhadapan dengan musuh puak PKR dok bejuang untuk samarata, samarasa, samacuba, samaketawa...

    BalasPadam
  3. BN di padang serai sudah tidak ada harapan lagi.BN padang serai pun lembab.

    BalasPadam
  4. We dont like BN.But we need Malay candidate from any party.

    tq

    BalasPadam
  5. elokla tu. dr chin pun dok bagi telok masin je kat ketua cawangan.

    BalasPadam
  6. Who Malay candidate.....
    OK from any party....may be PAS or PKR...it's oklah.....
    UMNO....Nolah.......

    BalasPadam

b