Ahad, 10 Januari 2010

AKTIVITI FAMILY WALK DAN BUBUR ASYURA


aktiviti "family walk"



Mengacau Bubur Asyura
Aktiviti "Family Walk " yang disertai penduduk Kg syed Sheh telah diadakan pada hari Sabtu 9 Januari. Aktiviti beriadah ini bertujuan menyihatkan badan disamping mengeratkan hubungan kekeluargaan dikalangan masyarakat setempat yang dijalankan pada sebelah pagi manakala aktiviti mengacau bubur asyura dijalakan pada sebelah petang. kedua-dua aktiviti ini mendapat sambutan yang menggalakan terima kasih kepada semua yang terlibat menjayakan aktiviti-aktiviti ini.






8 ulasan:

  1. wow blog umno kelang lama.umno kilang lama umno padang serai tahniah tapi awas leh songkok tinggi dah mola rancangan nak pelingkop ketua bahagian padang serai.dia dah mola rancangan nak jadi yb bebas bila umno lingkop.awas leh songkok tinggi.

    BalasPadam
  2. Anon 2.55

    Salam untuk semua . Apa nak jadi dengan orang macam ni.. tak dak kerja lain ke asyik nak pelingkup orang. Sapa dia leh songkok tinggi ? ahli umno ke, kalau ahli umno cawangan mana? kalau bukan ahli umno macamana dia boleh campurtangan usaha nak pelingkup ketua bahagia. mungkin ada ahli umno sendiri yang bagi "jalan" kat dia kut untuk pelingkup orang. Aku heran betuila , puak-puak ni bukan nak berjuang untuk bangsa tapi nak bangsaT Awaslah ahli-ahli umno sekalian, jangan teperdaya dengan cara ini yang rugi umno sendiri.

    BalasPadam
  3. La, baru nak perangat injin dah ada berita macam ini, susahla kita.

    Betoila, yang boleh merosak Melayu, bukan orang lain, Melayu sendiri.
    Begitu jugala, yang nak pelingkop UMNO tentu orang UMNO sendiri.Orang luaq mana nak tau cerita dalam kelambu UMNO.

    Tapi aku berasa pelek juga. Pasai apa boleh jadi macam tu. Tak puas hati pasai tak dapat "habuan"; orang lain dapat.

    Bersabarla, kita kena yakinla, "habuan" atau rezeki adalah pemberian Allah.Kali ini giliaq orang lain. Masa masih ada. Tunggulah giliaq kita pasti sampai.

    Bersyukurlah. Yang penting UMNO mesti kuat. PRU 13 dah tak jauh.

    Jatuh menjatuh sesama sendiri bukan tindakan yang betul. Kita tak sanggup telingkup dalam PRU yang nak mai. Masa itu sapapun tak dapat apa, kalau UMNO gagal menerajui negara.
    Berkorbanla sikit demi bangsa dan negara...

    Yang hangpa dok kata "songkok tinggi" sapa dia sebenarnya ?

    Awat macam tu perangai dia, ha?

    BalasPadam
  4. Songkok tinggi? Yang mana satu, bkn ka gambar dia yang dok selalu keluar dalam sinar harian tu. Tolong habaq sat, nak tau juga. Dia kut belah mana? Yang Selalu keluar berita dengan gambar Timbalan Ketua UMNO, yang tu ka.

    Pasai apa dia nak pelingkup ketua UMNO, apa agenda dia.

    BalasPadam
  5. Songkok tinggi tu ahli PKR bidan terjuan.Mid man tarik masuk PKR lepas tu dapat jadi ahli majlis pernah masok PAS sat pasai dok ampu Hj halim,puak-puak PKR dah menyampah dengan songkok tinggi.inilah dia pangima juai parti.La ni dok baik dengan timbalan ketua UMNo padang serai pula,nak tui apa pula tak tau.dia ni gila nak jadi yb.

    BalasPadam
  6. yg dok atoq wartawan sinar di kulim lani si kepiah tinggi ni laa..dia dok pelaga timbalan n ketua supaya umno lemah bila pilihan raya dia ada can kalau bertanding tiket bebas..tapi malangnya timbalan pon geli nak jadi calon..nk tunjuk kat org atas bahawa ketua bhgian lemah akhirnya dialah yg layak jadi calon.aku takot dua dua tak dapat yg menang nanti songkok tinggi,sepatutnya timblan buatlah kerja timbalan.bantu ketua baru UMNO kuat..tapi bila timbalan tak sedaq diri,upah wartawan sinar nak popularkan diri si songkok tinggi yg untung..renung renungkan..umno dan pemimpin pdg serai !

    BalasPadam
  7. Camtu, baru clear.

    Tak kan "songkok tinggi", yang tak jadi ahli UMNO pun, boleh pula nak pelaga Timbalan Ketua Bahagian dengan Ketuanya.

    Kalau dia mampu buat macam tu; boleh pengaruh Timbalan untuk menentang Ketua, tentu hebat orangnya.

    Tapi yang aku heran macamana pula Timbalan, yang berkedudukan nombor dua dalam Bahagian boleh jadi alat "orang luar". Kan lebih selamat buat kerja secara ikhlas dan sungguh-sungguh, supaya ahli dapat menilai.
    Tiba masanya kalau benar-benar Ketua ada masalah, Timbalan akan dengan senang hati dipilih oleh ahli untuk menggantikan Ketua. Tak perlu bersusah payah sampai ke tahap membuat fitnah.

    Kalau akulah, sudah pasti aku akan ambil kesempatan untuk lebih rapat dan lebih "mesra" dengan Ketua. Aku tak perlu rekacipta macam-macam yang boleh memburukkan nama Ketua.Aku akan sentiasa menyebelahinya, walaupun kadang-kadang Ketua aku buat silap yang tak memudaratkan. Aku akan menyokongnya habis-habisan kecuali dia membuat kesilapan yang boleh merosakkan parti dan bangsa. Nama kata nak merajuk dak sekali, jauh lagi kalau bagi orang ketiga "masuk daun"

    Itu baru "kerja" seorang ahli politik, walaupun bertaraf kampung.

    BalasPadam
  8. saya memang salute dgn cukl. Kalau lah kita semua mcm dia umno akan jadi kuat.Kita diajar supaya bersatu,krn dgn kesatuanlah kita berjaya hambat org putih keluaq dari m'sia. Tapi lani kita lupa dah dgn perjuangan.Yg kita dok kejaq hanya jawatan.Memang susah nak cari pejuang macam cikgu Mid Othman. Ada jawatan sanggup buang,ada alaun MPKK sanggup buang demi perjuangan.Hidup cikgu Mid!!!!!!!

    BalasPadam

b