Jumaat, 19 Februari 2010

JUARA RAKYAT

Encik Abd Rahman sedang ditemubual
Majlis penerangan bersama pegawai TNB

sebahagian penduduk yang terlibat






salah seorang penduduk yang rumahnya mengalami kerosakan letrik




Jumaat- 19 Februari.
Satu majlis perjumpaan dengan penduduk Taman Mutiara telah diadakan bagi membantu masyarakat setempat yang mengalami masalah voltan tinggi . Makluman awal, sebanyak 86 buah rumah telah mengalami kerosakan .Ini menyebabkan peralatan letrik turut mengalami kerosakan. Encik Abd Rahman Mahmud Ketua UMNO Padang Serai merangkap Penyelaras DUN Merbau Pulas telah menjemput pegawai TNB dari Alor Setar dan Kulim untuk memberi penjelasan mengenai perkara ini. Ianya berpunca kecurian peralatan dipencawangan TNB Taman Mutiara. Turut hadir Encik S Ananthan, Pengerusi Perhubungan MIC merangkap Penyelaras DUN Lunas turut hadir. Rata-rata berpuas hati dengan perjumpaan bagi membantu menyelesaikan masalah yang mereka hadapi.

8 ulasan:

  1. Aku ingin mengucapkan tahniah kepada Ketua dan pimpinan UMNO Bahagian Padang Serai kerana turut hadir di dalam majlis bersama rakyat di Taman Mutiara yang mengalami kesulitan bekalan elektrik.

    Aku difahamkan bahawa ikut hadir ialah pihak TNB Negeri dan Daerah.

    Inilah cara terbaik untuk tolong rakyat. Ketua Bahagian hadir bukan "tangan kosong". Dan dah tentulah program ini bukan program "syok sendiri".

    Datuk Det "and the gang" patut hadir sama memberi sokongan.

    BalasPadam
  2. Program di atas bukti umno nak tolong orang. Geng cikgu det dan Halim pun turun padang juga tapi bawa sekali pemberita sinar untuk cari publisiti murahan bukan nak tolong orang tapi nak tonjol diri. Kemudian komden kata orang lain buat program syok sendiri.Sepatutnya depa kena sokong kepimpinan umno bahagian.

    BalasPadam
  3. salam

    Esok ada perbincangan lagi bersama TNB. YB adun merbau pulas ada ura-ura nak pi majlis tu. Kalau umno yang mula untuk membantu, ambik la tanggungjawab ni, jangan lepas kat orang lain. Masa ni lah cikgu det yang pernah jaga kawasan ini kena pi tolong bantu. Ni bukan program syok syok tapi nak tolong orang yang menghadapi kesulitan.

    BalasPadam
  4. Saya seronok dengaq wakil rakyat Pas nak pi program umno.Mungkin ini merupakan titik permulaan untuk kita orang-orang melayu bersatu.Kalau dalam majlis tersebut kita boleh terima orang Mic,Mca kenapa kita tak boleh terima YB Aishah.Diakan YB orang melayu yang kena berkhidmat untuk orang melayu.Kita kena terima hakikat tersebut.
    Sebagai orang politik,YB Aishah akan eksploitkanmajlis-majlis seperti ini untuk menunjukan bahawa beliau sentiasa prihatin kepada permasalahan rakyat.
    Esok adalah masa untuk kita melihat dan menilai kecekapan jentera parti di Taman Mutiara.Adakah UMNO yang diterajui oleh Dr Zainal di Taman Mutiara mampu atau tidak menjadi juara rakyat.Kalau nak urus hal claim bantuan kat TNB yang telah diterokai oleh Ketua Bahagian pun tak boleh, jangan harap dalam PRU 13 kita nak menang di peti undi tersebut.
    Selepas program di Taman Mutiara kita pi pula kat Kg Bukit Sidam.Dengaq kata PU3 ada buat program kat sana.Memang kalu kita lihat umno bahagian sekarang tak macam dulu.Tiap-tiap bulan ada saja program yang di atuq.Lepas ni kalau boleh buat la pula ceramah panggil ustaz yang hebat-hebat sikit.Kita nak bagi rakyat faham bahawa sokong pas belum tentu masuk syurga.Pas itu parti politik,Islam itu agama.Fahaman orang pas,sokong pas jaminan syurga itu ada.Fahaman ini menjadi sebati kepada penyokong pas.Ustaz-ustaz Umno kena perjelaskan fahaman yang terpesong ini.
    Sebelum pilihanraya juga kita kena bagi rakyat faham perkara-perkara berikut:
    1.Kerajaan sekarang ialah kerajaan melayu.Jatuh kerajaan sekarang melayu merana.
    2.DAP adalah parti cina komunis.Kapiaq harbi.Musuh yang membunuh orang melayu tahun 1969.Orang melayu jangan sokong DAP atau parti yang berpakat dengan DAP.
    3.Pakatan rakyat berjuang untuk samaratakan rakyat malaysia.Kita kena tentang konsep ini kerana Malaysia adalah Tanah Melayu.
    4.Pakatan rakyat nak hapuskan sistem raja berperlembagaan.Mereka nak jadikan Malaysia sebagai negara republik.Orang melayu kena pertahankan raja kerana raja adalah payung orang melayu.
    Saya rasa orang-orang pas kena sedaq perkara yang saya sebutkan ini.Bukan kerana saya umno,tetapi kerana kita melayu.
    Wallahualam............!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  5. Syabas Sdr. Ketcaw.

    Aku teruja dengan pandangan dan terjahan saudara.

    Orang-orang seperti saudara, patut dah lama bersuara. Bukan kerana mau nama tetapi untuk menyedarkan bangsa.

    Dan sepatutnya Bahagian sendiri kena terima hakikat bahawa di luar sana ada ramai panglima dan pendekar yang bersedia untuk menaburkan bakti, tetapi ragu-ragu apakah pimpinan Bahagian bersedia menerima pandangan dan teguran ikhlas demi agama dan bangsa.

    Ya, sepatutnya PAS janganlah terlalu sangat bermain politik.

    Marilah kita berfikir sama tentang untung nasib bangsa Melayu; orang-orang PAS sendiri aku percaya terkeliru tindakan dan sokongan membabi buta terhadap DAP dan PKR, walhal jelas kedua-dua parti tersebut mempunyai agenda yang akan semata-mata merugikan Melayu dan Islam.

    Pemimpin-pemimpin UMNO dan PAS di peringkat bawah usahlah terbawa-bawa dengan sikap "prejudis" sesama sendiri. Cukuplah, percakaran sesama sendiri sejak lebih 50 tahun, hanya membuat Melayu-Islam terus lemah; bangsa-bangsa lain hanya menunggu masa untuk memberi pukulan "knock-out" terhadap bangsa Melayu.

    Lihatlah, betapa, sedang kita masih menguasai Kerajaanpun, mereka sudah berani bersikap angkuh, apahal kiranya Melayu-Islam hilang kuasa memerintah.....

    BalasPadam
  6. SAIDIN TAMBY.

    APA PUN KETUA DAN TIMBALAN KETUA PERLU MENGAMBIL IKTIBAR DARI PERPECAHAN ORANG MELAYU HARI INI.

    MEREKA BERDUA TIDAK PERLU MENERUSKAN KESINAMBUNGAN PERMUSUHAN TERSEBUT DEMI ORANG MELAYU.

    INGAT SAMA ADA KETUA MAUPUN TIMBALANNYA RAKYAT SEDANG MEMERHATI LAKUNAN DAN SANDIWARA ANDA.JGN BERSANDIWARA DIDEPAN BANGSA CUKUPLAH PAS DAN PKR.

    TIDAK CUKUP LAGIKAH KESELESAAN YANG ANDA NIKMATI SELAMA INI?? BAIK KETUA MAU TIM.PADA TIMBALAN JGN MELETAKKAN NAFSU UNTUK BERKUASA MELEBIHI KEMAMPUAN YANG ADA.

    INGAT SEGALA-GALANYA DI TANGAN RAKYAT!PADA PENASIHAT KETUANYA PULA BERILAH NASIHAT YANG DAPAT MEMBANTU KEYAKINAN RAKYAT PADA UMNO BUKAN NASIHAT YANG BOLEH MEMBAWA UMNO KIAN DI BENCI DAN DI JAUHI.

    PADA KETUA DAN TIMBALAN JGN YANG DIKEJAR TAK DAPAT MANAKALA YANG ANDA DIKEDUNG BECICIRAN !!

    PADA CIKGU DET JGN DATO' TERUS MENJADI DURI DALAM DAGING PADA UMNO PADANG SERAI.SESEKALI RENUNG DAN TENUNGLAH SEJARAH SILAM KITA SEWAKTU MENJADI KETUA BAHAGIAN DULU.

    SEBAGAI ORG TUA-TUA DATO' BUKAN TERUS MENJADI DURI TERUS MENCEMUH DAN MENGKRIKTIK USHA BAIK ORANG LAIN.

    SEPATUTNYA DATO' JERNIHKAN KEREROHAN YANG ADA BUKAN TERUS MENGHITAMKAN SUASANA.

    PADA TIMBALAN JGN TERUS BERMIN DENGAN API..KELAK TERBAKAR DIRI...!!

    BalasPadam
  7. dtao' dah tak tak ada jawatan dalam umno, tak ada peruntukan, tak ada kuasa, di pinggirkan, tak diberitahu sebarang program, aktiviti umno bhg macam mana di nak pi, nanpi ada yang kata lebih camca dari buboq. yag dok buat fitnah tu dalam tema raman bukan orang lain, sesama melayu, kononnya dato' ejen pas, duri dalam daging. tapi kena ingat dalam kelompok raman ada juga duri dalam daging. lihat komplot setiausaha bhg bersama wati, cot benggali, bakri ular kepala 9 yang tok pekuda raman. sapa tau. raman pi cari duit untuk buat program, yang laksana setiausaha.kalau macam ini hancoqlah umno. pasai apa, hang tuduh aku macm, aku tuduh hang macam tu, dia kata kat aku macam tu...sampai bila nak stabil. pasai apa, dulu kita buat kat orang, lani ni .......rasa macam mana.......baru kita tau langit tu tinggi ke rendah...habih tu kita nak salah orang pula...adilkah......kalau kita bertindak atas prinsip Islam insyaallah selamat dan berjaya, tapi la ni kita bertindak atas dasar nafsu, dendam, kecewa, hasutan kawan-kawan...inilah jadinya. cuba usaha selamat UMNO yang menjadi teras perjuangan Melayu, toksahlah nak tuding jari ataupun nak terjah kat sapa-sapa, kita sama-sama ada buat kesilapan, masih ada masa dua ataupun 3 tahun lagi.....hati-hati dengan ejen pas yang berpura-pura berbaik dengan umno....

    BalasPadam
  8. Juara ialah best of the best. Tapi apa yang best sangat mengenai juara rakyat umno bhg pdg serai telah lakukan. Takkan sekadar stu, dua, tiga kali buat aktiviti dalam sebluan dak di nobat sebagai juara. jangan sampai rakyat kata UMNO juara temberang rakyat sudahlah. Sebab sebelum ni pun ada slogan, Cemerlang, Gemilang dan Terbilang. Bila sampai kat DS Najib ianya menjadi "Juara Temberang Rakyat", ini yang kita takut. Kerana yang berada di sekeliling Ketua Bhg lani, semuanya kaki temberang, sapa tak kenal penasihat agung kepada Ketua Bhg, Beri besaq, Mi Taman Angsana. Ketua Bhg kena hati-hati, jangan jadi macam Pak Lah mantan PM lalu, kerana nasihat salah BN/UMNO hilang majoriti 2/3. Ketua Bhg la ni, kroni KJ kena hati hati sikit dengan penasihat tu jangan sampai ahli UMNO dan penyokong UMNO benci sama lu. Lu kena jaga ahli UMNO dan penyokong UMNO dalam sekadar tidak mahu UMNO berpecah tapi untuk menang dalam pilihanraya. Awas dengan coh bai dan wati, depa ni sebenarnya duri dalam daging mungkin orang suruhan dato' det yang cuba berbaik-baik dengan Zuber SU Bhg. Depa ni ada agenda sejak dari dulu lagi, depa boleh hidaup dalam semua keadaan, awasi mereka wahai ketua Bhg....semoa anda tabah....insyallah...

    rosnilah...

    BalasPadam

b