Rabu, 3 Mac 2010

LAGI KELUAR PKR

Ahli Parlimen Bagan Serai dari PKR umum keluar parti

BAGAN SERAI: Ahli Parlimen Bagan Serai, Mohsin Fadzli Samsuri mengumumkan keluar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebentar tadi dan menjadi wakil rakyat Bebas serta merta.

10 ulasan:

  1. pada zahirnya kita nampak apa yang berlaku sejak kebelakangan ini ramai dari kalangan ahli parlimen PKR akan keluar parti kerana berbagai alasan yang diberikan. Kita jangan terlalu ghairah, terpesona, terlalu syok sendiri dengan perkembangan tersebut. Kita kena tahu barother Anuar kecik anak, berbagai helah strategi beliu boleh adakan. UMNO jangan terlalu syok sangat, jangan sampai termasuk perangkap al-juburi, beliau agent CIA yang pintar. Dalam suasana begini, apakah tindakan ataupun kesempatan yang perlu dilakukan oleh UMNo untuk mengambil kesempatan dari perkembangan tersebut. Yang ketaranya, pak-pak menteri seperti biasa yang kaya dengan komen-komen yang tidak profesional yang tidak menggambarkan kecerdikan ataupun kelicikan berfikir tokoh umno dewasa ini kerana pengaruh pak lah masih menebal.....

    BalasPadam
  2. Mereka bukan keluar meninggalkan PKR/PR. Mereka hanya berhijrah dalam melaksanakan Art Of War yang dirancang oleh al-Juburi untuk memporak-porandakan UMNO dari dalam. Apakah dalam PRU ke-13 mereka ini yang merupakan Ahli Parlimen mestil di pilih semula sebagai calon bertanding atas tiket UMNO......sama-samalah kita fikirkan....kalau tak dipilih bagaimana....apakah mereka akan bertanding atas tiket Bebas.....ataupu bagaimana.......Saya bersetuju dengan Anonymous 12.50pm...kita jangan terlalu terpengaruh denga perkembangan tersebut. kita kena buat kajian, kenapa meraka tidak menyertai UMNO/BN....mereka hanya mengisytihar sebagai Ahli Parlimen Bebas....kenapa...mengapa...awas UMNO/BN.....

    BalasPadam
  3. Aku amat setuju dengan keduadua Anon di atas.

    UMNO jangan terlalu rasa selamat dan kembali berselimut.

    Kita sebenarnya tidak tahu apa perancangan AP PKR yang mengistihar keluar parti. Kita jangan terperangkap dengan cerita sejarah silam "the trojan horse"

    Mereka sepatutnya istihar keluar PKR untuk menyokong UMNO/BN, sekurang-kurangnya.

    Apapun UMNO mesti sentiasa berwaspada dan peka dengan perkembangan yang berlaku.Dan yang pentingnya seluruh ahli UMNO mesti sentiasa mendapat "maklumat" yang terkini.

    Selamat meneruskan kesiapsiagaanmu.

    BalasPadam
  4. AKU PUN SETUJU !! DENGAN PANDANGAN ANAK MELAYU KAMPUNG !!

    TAPI DAH WASPADA KA UMNO HARI INI ??

    BalasPadam
  5. Umno jangan lena. Nak harap menang tendang panalti saja tak cukup.Yang keluar pkr ini pemimpin jenis tepung talam.Hangat tahi ayam. Dulu dlm pru 12 depa kencing kepala umno.Lepas itu kata umno bagus pula.Yang jadi wakil rakyat pula .selepas mereka kebas dalam pkr mereka istihar jadi bebas pula. Pru 13 ini pun belum tentu mereka akan sokong umno...selain dari itu dalam umno pun ada yang main kayu tiga Dlm pru 12 yang lalu.kecewa kerana tidak jadi calon.Ini lah yang berlaku di kedah.Banyak bahagian terdapat cerita begini.Dosa mereka pada umno dan bangsa melayu amat dahsyat sekali.Siapa pengkhianat bangsa.Singkirkan mereka dulu kalau mahu lihat umno kuat dan bersih.Jangan mengharapkan orang pkr. 4juta ahli umno pun tidak memberi erti kalau kualiti tidak ada.Lagi amat sedih kumpulan musang berbulu ayam ini ada menduduki jawatan dalam kepimpinan parti.Musuh umno seperti pkr kita kenal.Inilah bahaya menanti umno.

    BalasPadam
  6. Aku terima tindakan keluaq PKR oleh MP mereka dengan hati yang terbuka.Tidak terlalu prejudis dan buruk sangka.Mungkin ada kawan-kawan yang membuat andaian yang bermacam-macam,pro n kontra,tetapi itu hak meeka.
    Aku meletakan mereka ini sebagai pemimpin yang ada penyokong dan harga diri. Tidak mungkin mereka akan keluaq dengan begitu mudah tanpa suatu sebab yang kukuh.
    Bodohlah Al-juburi kalau menggunakan tektik keluar parti sebagai satu strategi politik,kerana biasanya kita akan mengatakan bahawa parti kita mendapat sokongan bukan parti kita orang hilang kepercayaan.
    Mai kita pakat-pakat pikiaq sat tentang MP PKR Padang Serai.Kenapa rakyat sokong dia dalam PRU12 dulu?.Adakah beliau telah tunaikan tanggungjawab sebagai MP dengan sempurna?.Adakah rakyat Padang Serai,khususnya orang melayu yang sokong beliau mendapat pembelaan?.Di manakah beliau berada ketika Ketua UMNO Bahagian Padang Serang merempuh banjir memberi bantuan kepada rakyat sedangkan beliau bukan wakil rakyat?.
    Kalau jawapannya TIDAK,apakah tindakan kita.Adakah kita redha keadaan ini berterusan.Jika tidak jawapannya,ayoh kita buka langkah nyahkan beliau dari Padang Serai.Rakyat Padang Serai dambakan seorang Wakil yang boleh membela mereka ketika kita susah.Kita bukan mau seorang pemimlin yang kurang ajaq,pemimpin samseng,pemimpin yang tunjuk ego,gangster sehingga berani tampaq orang melayu didepan ribuan orang melayu. Pemimpin yang lompat atas meja S/U MPKK dan memberi warning kepada beliau.S/U MPKK adalah seorang melayu.Kenapa kita melantik paria yang mai dari mana untuk jadi wakil kita.
    DIA TAK BOLEH BUAT APA.KITA YANG JADI BARUA.SEBULAN SEKALI DIA MAI,MINUM,MABUK,MAIN GOLF KEMUDIAN BALIK.
    Sekarang kita rakyat Padang serai kena tendang Paria ni bagi keluaq dari Padang Serai kerana dia tak akan keluaq PKR!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  7. Syabas ! Syabas ! Syabas !... KetuaCAW!

    Berdiri bulu tengkuk ana mendengar cara Ketua Caw bersilat didepan cermin…..memerhati langkah sumbang diri!

    Persoalanya Apakah Ketua caw sedang beraksi diluar TV melihat jaguh wresling atau Ketuacaw sedang menonton pemain Bola sepak Dunia beraksi…???

    Atau segala kata-kata tersebut datang dari aksi sendiri,dan bukan acara beraksi didepan cermin almari atau sedang baran didepan TV melihat jaguh Wresling beraksi menipu jutaan penonton yang buta termasuk ketua caw sendiri?

    Politik bukan pentas lakunan atau pentas untuk beraksi sandiwara menjulang dan menjilat keris kononnya pusaka bangsa menepuk dada didepan bangsa akulah pejuang mereka!

    Politik sebenarnya medan menguji minda samada boleh pecaya atau kita terus tepedaya !!
    Persoalannya apakah yang masih kekal dan berakar dalam UMNO itu bererti mereka masih yakin pada UMNO hingga hari ini?

    Berbanding dengan mereka yang tercabut keluar dari PKR bererti mereka sudah benci dengan perjuangan tersebut yang konon penuh tipu daya?

    Benarkah kata-kata ini..berundur tidak bererti kalah?

    Dimana pula kebenaran Epik atau mitologi paling populer yang bertahan hingga saat ini legenda Perang Trojan (Trojan War).

    Perang Trojan menjadi sebuah mitologi penting mengingat kisah inilah yang paling banyak disebutkan dalam literatur-literatur yang membahas sejarah Yunani kuno.

    Apalagi, hingga saat ini perdebatan untuk membuktikan kebenaran kisah itu masih terus dilakukan.

    Apakah dalam iklim politik hari ini lagenda kono tersebut tidak akan berulang lagi…atau kita sudah lupa dengan watak Putri Helen, istri Raja Sparta Menelaus bukankah masyarakat Yunani memiliki makna mendalam yang membuat mereka selalu bangga mengenangnya.

    Perang ini menunjukkan keunggulan Yunani dalam mengolaborasikan kekuatan otot dan kecerdikan otak !!

    Bukan Epik hang Tuah dan Hang Jebat yang masih boleh dipertikaikan minda kedua mereka yang tolol membunuh sesama bangsa demi setia pada seorang raja...

    Saya ulangi… kecerdikan otak !

    Jangan tertipu dengan agenda keluar pati lalu kita bersenang hati,….musuh sedang mengintai kebodohan kita menilai perpecahan yang direka mereka …berbanding kita yang lebih nyata bersengketa sesame kita….

    Hakikatnya mereka lebih kukuh dan utuh dari kita dan lebih awal bersedia dari kita yang bersuara singa Jantan mengharap insane buruan dari singa betina.

    Hari tanyalah pada diri kita…yang bersuara segarang Maharaja Cina yang lebih bodoh dari rakyatnya terpedaya dengan hidangan kankung daripada istana…

    wassalam.

    BalasPadam
  8. Tahniah dan terima kasih atas komen sdr cucitangan.
    Membaca komen sdr saya yakin sdr adalah salah seorang dari anak melayu yang berpendidikan. Alhamdulillah seorang lagi anak bangsaku yang bijak hasil dari produk UMNO.
    Saya ingin mendapat penjelasan dari sdr,adakah sdr SENANG melihat senario politik terkini iaitu politik paska PRU12.Saya suka kepada alam realiti bukan kepada fantasi atau khayalan.
    Anak bangsa yang berpendidikan seperti sdr cucitangan WAJIB turun kegelanggang sama ada politik atau NGO untuk menyelamatkan keadaan.Kita kena terima hakikat bahawa politik melayu berada dihujung tanduk.Adakah kita redho dengan keadaan sekarang atau adakah kita hanya perlu menjadi pemerhati dan pendengar sahaja. Sekarang kita perlu menilai adakah aku yang berada didunia khayalan,mendengar tipu helah dan lakonan pembangkang atau aku dipehak yang benar.Sdr kena keluar dari kepompong sempit yang mendokong sdr.Jangan sdr terpengaruh dengan persepsi buruk musuh politik melayu.
    Sebenarnya saya bukan berada di depan TV melihat wresling,tetapi memang saya berada di depan TV tetapi melihat True story sebuah kapal tetanic yang sedang karam hasil dari kesedaran.Dua minggu 3 buah kapal tenggelam.
    Dalam kontek Padang Serai,sdr perlu terima hakikat bahawa Rakyat tidak terbela di bawah PKR.PARIA ini tidak membantu rakyat,sebaliknya rakyat Padang Serai yang membantu dia. dalam kempen PRU 12 beliau minta tolong sokong beliau.Kalau tak boleh buat kerja beliau mengatakan boleh ganti dengan orang lain.Sekarang tiba masanya rakyat Padang serai membuat penilaian.Penilaian secara rasional,bukan secara emosional dan taksub.
    SAYA AMAT BERHARAP SDR BERSAMA SAYA MEMBANTU KEKALKAN KERAJAAN DOMINAN MELAYU SEKARANG.
    Wasallam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  9. Cucitangan sisipkan persoalan Ketuacaw.

    Renungan untuk semua bukan sekadar untuk cicitangan.. tapi untuk kelompok suku sakat yang masih memiliki setitis darah melayu…

    “Saya ingin mendapat penjelasan dari sdr,adakah sdr SENANG melihat senario politik terkini iaitu politik paska PRU12”-said Ketuacaw.

    Taniah ! Jawapan dari Ketua caw dalam terbang menyengat jua.Firasat cucitangan jika bukan tebuan pasti lebah menyengat sewaktu hinggap!

    “Paska PRU12” “alam realiti bukan kepada fantasi atau khayalan” “turun kegelanggang” “politik melayu berada dihujung tanduk”

    Isipati inilah membuat cucitangan berpatah balik meluah pandangan pada Ketuacaw.

    Petama senario PRU12 yang ranap bersama tsunami rasa hati rakyat..yang selama ini dihidang oleh kita untuk tontonan mata tapi hanya secebis rasa tanpa mampu menyentuh seluruhnya…

    Persoalannya salah siapa ? mereka yang memilih Gobala seorang India atau menolak kita yang sama bangsa..?

    Keduanya ,reality bukan fantasi….Hakikatnya “KITA” hanya berbicara sewaktu digelangang saja…itu reality.

    Aksi kita digelangang itulah fantasi atau khayalan …kita tidak pernah mengkombinasikannya fantasi menjadi reality.

    Kita masih ujudkan jurang @ fur’an atau pemisah diatara realti dan fantasi dalam satu misi,… dalam satu tragedy demi untuk menyelamatkan satu keadaan…yang segala-galanya.. reality dan fantasi perlu ada disatu masa.

    Dimana dalam waktu yang sama kita hanya meliki satu daripada duanya…reality dan fantasi…mana mungkin kita mampu menyelamat keadaan yang memerlu dua situasi fantasi dan reality dalam satu masa ?

    Akhirnya kita tercicir salah satu daripadanya yang akan menimbul satu punca baru …Lalu kita gagal untuk menyelamatkan keadaan, walaupun kita memiliki kedua-duanya tapi bukan untuk dipraktikan dalam satu masa yang amat kita perlukan demi untuk menyelamat nyawa bangsa kita…..

    Dalam dahaga kita terjumpa perigi tapi timba tidak bersama kita…

    Dalam perang kita memiliki tenaga...tapi kita tidak bersenjata..

    Kerana fantasi dan realiti tidak berada dalam satu masa.

    Kita mampu terbang dan parang sewaktu digelangang..tapi kita kecundang diluar gelangang….Ruj:

    Akhir sekali fantasi dan reality wajib disekalikan..jangan terpisah sekali-kali kerana telor sudah dihujung tanduk tiada masa lagi kita berulang gelangang…!! keranaitu bukan sebenarnya medan untuk berpeang...

    salam.

    BalasPadam
  10. Memang sdr cucitangan seorang yang bijak dengan kata-kata dan ahli pemikir politik.Saya senang bertukar pandangan dan mendengar komen sdr.Saya gembira pabila sdr sependapat untuk merungkai persoalan telur dihujung tanduk.saya yakin dan percaya kalau kita yang dianugerahkan pemikiran dan akal dapat meramal (fantasi) dengan realiti yang berada di depan mata insyaalah bangsa kita akan selamat.
    Samaada setuju atau tidak,kita kena terima hakikat bahawa KEJAYAAN PR MENANG DALAM BEBERAPA KERUSI PARLIMEN DAN MENGUASAI BEBERAPA NEGERI ADALAH KERANA MEREKA BERJAYA MEYAKINKAN PENGUNDI BAHAWA MEREKALAH YANG TERBAIK BERBANDING DENGAN BN.Tetapi rakyat sedang memerhati dan menilai mereka.Adakah realiti mereka yang terbaik.Akhirnya akan muncul kumpulan yang dambakan kepimpinan yang terbaik rasa kecewa apabila janji tidak ditepati dan kata tidak dikota.Persoalan sekarang ialah adakah rakyat boleh diperbodoh dan dijanjikan dengan halwa lidah oleh pemidato-pemidato PR dalam PRU13.
    Saya tertarik dengan alasan YB Radzi ( Lunas)mengatakan bahawa antara sebab beliau tinggalkan PKR ialah kerana beliau tidak mau terus membohongi rakyat. Janji dalam pilihanraya lepas hanya tinggal janji,rakyat terus ternanti-nanti.Banyak retorik,terus berada di alam fantasi.Siapakah yang menanti janji ini anak bangsa saya,anak bangsa sdr cucitangan.
    Akhir kata sdr kena bagitau kepada sdr kita,adik beradik kita ,pekerja kita bahawa PARIA ini perlu disingkirkan dalam PRU13.
    PERCAYALAH BAHAWA SAYA,SDR CUCITANGAN DAN MUNGKIN SDR KITA BOLEH BERADA DITAHAP SEKARANG KERANA KITA ADA BIN.KITA JANGAN NAFIKAN BAHAWA BANYAK ORANG MELAYU BERJAYA MENJADI DOKTOR DAN PROFESIONAL YANG LAIN KERANA POLITIK UMNO.SIAPALAH KITA JIKA NAK DIBANDINGKAN DENGAN ORANG LAIN DALAM BIDANG AKEDEMIK.BOLEHKAH KITA BANGSA MELAYU BERADA DITAHAP SEKARANG KALAU KITA BERADA DITHAILAND ATAU PHILIPINA?
    Renung-renungkan.Wallahualam.

    BalasPadam

b